Аналіз роботи літньої мовної школи Московського НВК у 2016 році

З 30 травня по 12 червня 2016 року у навчально-виховному комплексі працювала літня мовна школа  «Друзі/Freunde». Робота табору була спрямована на зацікавлення учнів німецькою мовою, поєднання навчання із захопливим відпочинком, отриманню мотивації для подальшого удосконалення знань з іноземної мови.

 Організація та робота мовної школи визначалися наказами закладу від 26. 05. 2016 № 162 «Про організацію роботи літньої мовної школи», від 27.05.2016 № 165 «Про зарахування учнів до літньої мовної школи». Зарахування учнів до мовної школи здійснювалося згідно поданих заяв батьків.

Вихователями були призначені учителі іноземної мови Панасенко О.О. (загальний педстаж – 34 роки, І категорія), Ніконорова Т.В. (загальний педстаж – 37 років, І категорія) та педагог-організатор (педстаж – 2 роки, спеціаліст). Загальне керівництво роботою здійснювала заступник директора з навчально-виховної роботи Яременко Н.В.

У розпорядженні вихованців була класна кімната, спортивний зал, спортивний майданчик, кабінет інформатики, мультимедійна дошка, організований вільний доступ дітей та вихователів до мережі Інтернет.

 Робота у літній мовній школі здійснювалася за режимом погодженим з начальником відділу освіти, молоді та спорту Вільнянської РДА Крамаренко О.В. та затвердженою програмою. Щоденний режим роботи (2 години) включав лінгвістичне заняття (30 хв) та виховний захід (30 хв); руханки та рухливі ігри, у цілому, займали 40 хвилин, залишковий час (15 хв) був присвячений різноманітним заняттям за інтересами (складання пазлів, читання казок, дитячих журналів, розфарбовування розмальовок, малювання на асфальті, оформлення щоденника, настільні ігри, перегляд мультфільмів).

 Лінгвістичні заняття мали різноманітну тематику: «Друзі», «Мої захоплення», «У світі казок», «Моя іграшка», «Подарунки» тощо, та всі вони були підпорядковані одному формату «Коло інтересів найкращих друзів!».

Кожне таке заняття включало вправи на розвиток мовного дихання, артикуляційну гімнастику, фонетичну та мовну зарядку. Вихователі використовували мовні ігри «Гігантські кроки/Riesenschritte»,«Familie und Freunde», «Ланцюжок»,  «Відгадай», ігри с картками, «Баба Куця», «Що зникло?», «Карусель», «Пантоміма», «Фарби»; використовували відео- та аудіоматеріали.

В одній змістовій лінії з лінгвістичним заняттям проводився виховний захід. Форми проведення, які застосовували вихователі відповідають віковим особливостям дітей початкової школи. У виборі методів та прийомів роботи пріоритет надавався активним методам роботи, які б спряли зацікавленню учнів, підтриманню їхньої активності, ініціативи, спонукали б до самостійної роботи, сприяли розвитку їх творчих та інтелектуальних здібностей.

Оскільки у молодшому віці у дітей домінує образне сприйняття, то найбільш цікавими для них та вдалими у педагогічному відношенні були :

групова справа «Золоті рученята»;

конкурс-інсценізація «І оживає казка…»;

  • виставка-презентація «Парад іграшок»;
  • гра-інсценізація «Несправжній День народження»;
  • конкурсна програма «Хто як допомагає?»;
  • створення альбомів «Сам собі синоптик»;
  • конкурсно-розважальна програма «Країна мрій»;
  • гра-інсценізація «Школа справжніх леді та джентльменів»;
  • свято «Школо, до побачення»

Кожен ранок та у перервах між заходами діти залюбки брали участь у фізкультхвилинках, рухливих іграх, танцювальних руханках, які організовувала для них педагог-організатор Яриш С.З. Найбільше до вподоби дітям прийшлися руханки: «Дискотека на хмарках», «Танок маленьких каченят», «Ми любимо мамбо», «Жаб’яча ламбада».

Сподобалися дітям вправи на увагу, кмітливість, міткість.

Найактивнішими учасниками заходів серед дівчаток були: Салогуб Анастасія, Галишич Діана, Басарукіна Валерія, Грисина Жанна; серед хлопчиків – Яремчак Степан, Малахов Михайло, Яновський Єгор.

В останні дні роботи між вихованцями проведено анкетування для визначення зацікавленості дітей роботою літньої мовної школи. В анкетуванні взяли участь 10 вихованців. Результати анкети подані у таблиці.

                                                                                                                                                     Таблиця

Результати анкетування щодо визначення ефективності роботи літньої мовної школи у 2016 році.

Запитання анкети

Варіанти відповідей / Результати

1.

Чи сподобалося тобі перебування у літній мовній школі?

Так – 10

Ні - 0

2.

Чи сподобалося тобі вивчати німецьку мову у такий спосіб?

Так – 10

Ні - 0

3

Чи дізнався ти більше про країни, де говорять німецькою мовою?

Так – 10

Ні - 0

4.

Які з проведених заходів тобі запам’яталися найбільше?

танцювальні руханки, рухливі ігри,

конкурси,

інсценізації,

створення альбомів

5.

Хто із вихователів справив на тебе найбільше позитивне враження?

Ніконорова Т.В. - 5

Панасенко О.О.-4

Яриш С.З.- 5

6.

Чи хотів би ти вивчати іноземну мову так, щоб вміти нею вільно спілкуватися?

Так – 6

Ні - 4

7.

Чи бажаєш ти відвідувати літню мовну школу у наступному році?

Так – 9

Ні - 1

        

Отже, результати анкети свідчать, що мета літньої мовної школи щодо зацікавлення учнів німецькою мовою, поєднання навчання із захопливим відпочинком, отримання мотивації для подальшого удосконалення знань з іноземної мови досягнута.

Московський НВК_ Промінець

 

Аналіз роботи мовного табору при Московському НВК